virginiedomsdorf.reismee.nl

Nieuwe vriendinnen, sinterklaas en een vroege kerst!

Hoi allemaal!!

Zo de eerste maand zit er alweer op. Wat vliegt de tijd toch voorbij als je het leuk hebt! Of omdat het gewoon kei hard werken is met twee jonge kinderen, respect voor alle ouders! Gelukkig ben ik in de weekenden vrij en kan ik leuke dingen doen met andere meiden. Mijn eerste verhaal is al weer een paar weken geleden en ik heb dus alweer veel leuke en nieuwe dingen meegemaakt. Ik zal vooraan beginnen. Ik ben de vorige keer op een vrijdag geëindigd dus nu zal ik beginnen met het weekend daarna. Op zaterdagochtend bedacht ik me dat ik niks te doen had dat weekend en vertelde de familie dat ze ook geen plannen hadden. Ik moest dus zelf snel iets leuks verzinnen. Toevallig was er die zondag de grootste color run van de wereld in Melbourne (als ik dat moet geloven) en deden er meerde Nederlandse au pairs mee en kon ik dus aansluiten. Omdat ik het pas op zaterdagochtend had bedacht moest ik nog mijn tasje met T-shirt enz. ophalen ergens in Melbourne. Na een uur onderweg te zijn geweest had ik het eindelijk gevonden, wel fijn dat ik nu de weg al wist omdat ik er de volgende dag ook moest zijn. Daarna ben ik zelf nog maar het centrum van Melbourne in gegaan om een beetje te shoppen en een sinterklaas cadeau voor Tiff te scoren. Wat ik die avond gedaan heb weet ik niet meer, het zal dus wel niet boeiend zijn geweest. Op zondagochtend vertrok ik in mijn sport kleren naar de color run. Het was niet nodig dat ik de weg al wist, want ik kon gewoon de hele reis mensen volgen. Toen ik er bijna was zag ik Lisa staan en hoefde ik gelukkig niet meer op het terrein te zoeken naar de andere meiden. We hebben eerst het terrein een beetje verkend en zijn om 2 uur naar de start gegaan om met vol goede moed te gaan rennen. Na een uur gewacht te hebben bij de start konden we eindelijk beginnen. De eerste 500 meter hebben we gerend, maar daarna liep het vast en hebben we de rest gelopen. Na 5 km kwamen we door de finish en waren we super trots op onze medaille. We hebben daarna nog een beetje gedanst en hebben de dag afgesloten met een lekker diner in de stad. Helaas was daarna het weekend alweer voorbij en stond me een zware week te wachten. De week was leuk, gezellig en super vermoeiend met de meisjes. Ik heb ze naar de opvang gebracht en ze daar ook weer opgehaald, we hebben gepicknickt bij het strand en milkshakes gedronken bij hun favoriete restaurant. Na een werkweek van meer dan 50 uur ging mijn wekker op zaterdagochtend om 5.45 uur om de trein naar Tiff te nemen. Ik ging eindelijk haar host-family ontmoeten en kijken waar zij woont. Voor Australische begrippen woont ze niet zover weg, maar voor mij als Hollander vond ik 4 uur met de trein toch een hele rit. Ik hoopte op een mooie omgeving onderweg, maar helaas leek het met de oneindige weilanden een beetje op Nederland. Toen ik een kangoeroe voorbij zag huppen had ik weer even een momentje dat ik zeker wist dat ik aan de andere kant van de wereld zit. Ik was helemaal opgewonden omdat ik mijn eerste kangoeroe had gezien haha, wat moeten de mensen om me heen wel niet gedacht hebben. Om 11.15 uur arriveerde mijn trein keurig op tijd in Bairnsdale en stonden Tiff en Caitlin mij op te wachten. We hoefden pas om 13.00 uur thuis te zijn dus er was nog tijd om mij Metung te laten zien. Lang hadden we er niet voor nodig want het is eigenlijk maar 1 straat. Daarna zijn we naar het huis gereden waar de familie en Tiff wonen. Het is een redelijk mooi huis, met een chill zwembad en een fantastisch uitzicht. De hele familie was thuis en ik heb ze dus meteen leren kennen. Het zijn echt hele aardige mensen. De ouders moesten gaan werken dus wij hadden met de kinderen het rijk voor ons alleen. Tiff en Caitlin hadden besloten om sushi te gaan maken voor het avondeten. Natuurlijk vond ik dit geen probleem en ben ik mee boodschappen gaan doen. Het is echt heerlijk winkelen in die super grote supermarkten. Weer thuis aangekomen wilde de jongens zwemmen en hebben wij heerlijk genoten van het zonnetje bij het zwembad. Toen het etenstijd was kwamen we erachter dat de jongens eigenlijk toch niet zo van sushi hielden en Caitlin alleen met gerookte zalm, dat betekende dus lekker veel voor ons! Na het eten zijn we nog even naar het park geweest zodat de kinderen hun laatste energie kwijt konden en daarna lekker konden slapen. De avond verliep verder goed en lekker rustig, wij hebben genoten van een wijntje met een film. De volgende dag konden we eindelijk uitslapen. Nadat we nog wat sinterklaas cadeautjes hadden besteld (hé Olivia J) hebben we ons klaargemaakt om een strandje te bekijken. Helaas konden we er niet gaan liggen bakken omdat het weer het niet toeliet. Daarna zijn we bij een heerlijk visrestaurant gaan lunchen en hebben we nog in wat winkeltjes gekeken. Toen was het alweer tijd om terug te gaan want een uur later zou onze trein naar Melbourne gaan. Yep onze trein want Tiff ging met mij mee, omdat ze op maandag toch vrij was en haar host-family op dinsdag bij mij in de buurt naar de tandarts moesten. Gelukkig was er nog sushi over en waren er heel erg veel oesters dus hadden we lekkere dingen voor in de trein. In de trein bleken we naast een stel te zitten waarvan de man tot zijn 5de jaar in Nederland heeft gewoond. Hij herkende de Nederlandse taal dus, super toevallig. We hebben een tijdje met ze gekletst en uiteindelijk vroeg de vrouw onze telefoonnummers om ons in contact te brengen met een Nederlandse jongen die in Melbourne woont, zodat we meer mensen leren kennen. Dat was echt super aardig! Eenmaal weer in Melbourne aangekomen hebben we een lekkere noedelsoep gegeten en zijn we naar mijn huis gegaan. De volgende ochtend was het alweer vroeg dag omdat Celia fijn aan het huilen was. De kinderen stonden aan mijn deur te roepen naar Tiffany, ze waren super benieuwd wie zij nou echt was. We hebben die ochtend Celia naar de opvang gebracht en zijn met Sadie een baby chino gaan drinken en hebben een echte Engelse scone gegeten. Het was heerlijk weer dus we zijn gaan kijken waar we die middag naar het strand konden gaan. Daarna hebben we Celia opgehaald en Sadie weggebracht. We zijn ons snel gaan omkleden en hebben genoten van een middag op het strand. ’s Avonds zijn we naar Melbourne gegaan waar we Felicity, Caitlin en Charles zouden zien om samen te gaan uiteten. Ze sliepen weer in een Crown hotel (het mooiste hotel complex van Melbourne met winkelcentrum, restaurants en bioscoop) en daar hadden we dus ook afgesproken. We hebben bij een heerlijke Italiaan gegeten en hebben de dag afgesloten met de hunger games mockingjay part 2. Op dinsdag zijn we samen met Lisanne (die nu helaas naar Perth is verhuisd) naar een park gegaan om te picknicken en konden de meisjes fijn spelen. Tiffany werd daarna opgehaald om weer naar Metung te gaan. Het was een fijne en relaxte dag. De rest van de week was weer normaal en heb in niet zoveel gedaan omdat ik nog moe was van het weekend en een nieuw druk weekend er weer aan zat te komen. Op zaterdag was het namelijk 5 december, sinterklaas. Ik heb de meisjes sinterklaas filmpjes laten zien zodat ze een beetje begrepen wat het is. Ze wilde er in het begin niks van weten, toen ik vertelde dat wanneer ze lief zouden zijn ze op vrijdag hun schoen mochten zetten waren ze er ineens dol op. Mama had super lief chocolade letters en stickers voor de meisjes opgestuurd zodat ik ook hun schoentjes kon vullen. Ze waren de hele week (redelijk) lief geweest dus konden we op vrijdagavond de schoen zetten, natuurlijk hadden ze ook een mooie tekening gemaakt. Helaas betekende dit ook dat het zaterdagochtend weer vroeg dag was omdat ik natuurlijk mee moest gaan kijken wat sinterklaas had gebracht. De kinderen waren super blij met hun letter, de stickers en een memoriespel van peppa pig. Ik had een hele mooie kerstbal gekregen met Australische elementen en mijn naam erop. Helaas had Tiff flinke vertraging en kwam ze pas om 12.00 uur aan in Sandringham. Toen ze er eindelijk was hebben we lekker sushi gehaald om daarvan te genieten ondertussen dat we onze cadeautjes open maakten. Tiff had voor mij een super mooie pyjama broek gekocht en ik voor haar een hoed. Papa, mama en Olivia hadden ook nog cadeautjes opgestuurd. Het was een hele doos vol met Hollandse producten, pepernoten, speculaas, stroopwafels, chocolade en fruithagelslag, beschuiten, dropstaafjes, poffertjesmix en poedersuiker. Ook zat er nog een mooi armbandje bij! ’s Middags hadden we afgesproken om met een aantal meiden naar het strand in St. Kilda te gaan. We hebben die middag heerlijk genoten van het weer, stokbroodjes met dips en natuurlijk pepernoten. Aan het einde van de middag zouden we naar huis gaan om te douchen en om daarna te gaan uiteten en te gaan stappen. Tiff en ik hebben een dik halfuur naar een bus lopen zoeken, uiteindelijk hadden we er één gevonden maar bleek dat we na een half uur weer op dezelfde bestemming waren, we hadden natuurlijk weer de verkeerde genomen. Omdat we behoorlijk haast hadden hebben we toen maar een taxi naar huis genomen. Toen we weer klaar waren om te gaan waren we natuurlijk weer te laat voor de bus en moesten we weer een taxi nemen naar St. Kilda. Toen was ons extraatje weer op voor de avond, erg jammerL Het was nog steeds sinterklaas en dat hebben we ook geweten. Toen we twee flessen wijn, twee knoflook broden en allemaal een hoofdgerecht hadden besteld kwam een mevrouw vragen of een andere meneer ons eten mocht betalen. We hebben er even over nagedacht omdat het natuurlijk ook wel gevaarlijk kan zijn, maar omdat wij au pairs niet echt rijk zijn, hebben we het toch maar aangenomen. Dat was weer een hele fijne financiële meevaller. Na het eten hebben we avond goed afgesloten met sangria in een andere bar. Op zondagochtend zijn we samen met mijn host-family naar een winkelcentrum gegaan om kerst inkopen te gaan doen. In de middag zijn Tiff en ik naar Melbourne gegaan om samen met andere meiden mee te doen aan de Melbourne slide. Dit hielt een 400 meter lange, super roze glijbaan in waar we met banden vanaf gingen. We hebben het drie keer gedaan en hebben veel lol gehad. Daarna zijn we gaan uiteten en hebben we lekker gekletst. Het was dus een zeer geslaagd weekend. Tiff moest helaas op maandagochtend weer vroeg de trein terug, omdat ze toch moest werken die dag. Mijn week begon weer als normaal, alhoewel ik die ochtend wel vrijwilliger moest zijn bij het kinderdagverblijf wat inhield dat ik 3 uur lang non stop met kinderen moest spelen. Afgelopen dinsdag was er een kerst picknick hier in de buurt. Dit is een jaarlijks uitje van de familie en vrienden, waar ze ook super veel zin in hadden. Omdat ik toch een Nederlandse draai aan de picknick wilde geven heb ik samen met de meisjes appelflapjes gemaakt. Bij de picknick aangekomen bleek het een super groot grasveld te zijn waar iedereen zijn eigen kleedje neer kan leggen om te eten. Er stond een groot podium en allemaal tentjes met etenswaren en activiteiten voor kinderen. De meisjes hebben een rendier kroon gemaakt, hun gezichten laten schminken en bij de Kerstman opschoot gezeten. Daarna begonnen er optreden met kerstliedjes en konden wij gaan eten. Iedereen vond mijn appelflapjes gelukkig heerlijk, vooral de kinderen! De avond werd afgesloten met super mooi vuurwerk. De kinderen lagen helaas wel veel te laat in bed waardoor ze de rest van de dagen niet meer zo lief waren. Gelukkig heb ik toch nog wat leuke dingen met ze kunnen doen en hebben ze vanaf afgelopen vrijdag zomervakantie. Alhoewel hier de zomervakantie meestal wel begint met 30 graden, had ik even een flashback naar Nederland want het was vrijdag 18 graden met regen. Precies zoals de zomervakanties in Nederland ook beginnen, beetje jammer. Vanaf vandaag wordt het weer als het goed is een stuk beter. Mijn weekend was goed begonnen met een drankje in de stad met die Nederlandse jongen. Het is leuk om andere mensen te leren kennen. Op zaterdag zijn Marieke, Lisa en ik kerst inkopen gaan doen in een super groot winkelcentrum. Het was zo groot dat we na 10 uur pas uit geshopt waren. Afgelopen zondag ben ik met de familie naar vrienden gegaan voor een barbecue. Het waren hele aardige mensen en ik heb heerlijk gegeten en genoeg champagne gedronken. Vandaag (maandag) bleef karen thuis omdat de meisjes een kerstshow van het playhouse hadden. Ze hebben liedjes gezongen en een ijsje van de Kerstman gekregen. Vanmiddag had Sadie er ook nog één van haar kinder, dus ik heb de hele dag naar kerstliedjes geluisterd. Vanaf morgen heb ik de meisjes allebei voortaan hele dagen, ik moet dus maar hard gaan nadenken over leuke dingen die ik kan gaan doen. Als iemand suggesties heeft, alles is welkom!! Dat waren mijn avonduren weer van afgelopen weken, hopelijk vinden jullie het een beetje interessant om te lezen wat ik meemaak.

Tot de volgende keer!

Oja, super bedankt voor de lieve kaartjes!! Ik heb nog genoeg plek om ze op te hangen dus blijf ze vooral sturen haha

Reacties

Reacties

Loud

Ondanks dat ik natuurlijk het meeste al wist blijft het bijzonder leuk om te lezen hoe het jullie daar afgaat. Geniet van jullie tijd

Tante Jeanne

Heerlijk om weer van je te horen en wat je meemaakt,
super leuk! Geniet ervan! :)

Tante Jeanne

En mooie foto's!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active