virginiedomsdorf.reismee.nl

Kerst en het begin van een Nieuw jaar

Hoi Hoi allemaal,

De 11de week in Australië zit er alweer bijna op en daarom is het weer tijd voor een nieuwe update. Allereerst wil ik iedereen nog een gelukkig nieuwjaar wensen en dat alle dromen mogen uitkomen! Ik hoop dat iedereen fijne kerstdagen en een leuk oud en nieuw feest heeft gehad. Ik heb super leuke dagen gehad bij Tiffany toen, maar daar vertel ik later over. Ik ben de vorige keer geëindigd met de kerstoptreden van de meiden. Ik ben hard aan het nadenken of ik iets moet vertellen over de rest van die week, maar aangezien ik het schrijven in mijn boekje zo goed bijhoud heb ik geen idee meer wat ik toen heb gedaan, waarschijnlijk dus niks boeiends en ga ik maar snel door naar het weekend. Op zaterdag was er een kerst straatfeest georganiseerd en omdat ik wel benieuwd was wat dat voorstelde, ben ik met mijn familie meegegaan. Daar aangekomen was ik er al heel snel achter dat daar dus echt helemaal niks aan was en waren de plannen voor de avond snel gemaakt. Marieke was op zondag jarig en dat moest dus gevierd gaan worden. We (Marieke, Lisa, Inge en ik) zijn de avond begonnen met een heerlijk diner, daarna zijn we naar een rooftop bar geweest die helaas op 1.00 am al sloot. Omdat we het nog veel te vroeg vonden hebben we de nacht doorgezet in een English Pub. Hier hebben we flink gedanst en heb ik heerlijk genoten van Heineken biertjes! Wat we na sluitingstijd precies hebben gedaan is voor ons alle vier een beetje vaag haha. Het belangrijkste is dat ik veilig in mijn bed ben beland. Op zondag kwam Tiffany, haar familie moest in Melbourne zijn en kon Tiff mooi meekomen, zodat we samen iets leuks konden doen. We zijn toen de stad in gegaan om de nieuwe sushi tent uit te proberen en te shoppen. Een heerlijke dag dus. Op maandag hebben we de meisjes meegenomen naar de stad om ze de kerstversieringen van Melbourne te laten zien. We gingen met de trein wat die 2 kleintjes helemaal geweldig vonden. Op Federation Square was een grote kerstboom, Kerstman en een slee opgebouwd van lego. De meisjes vonden dit erg mooi om te zien. Daarna zijn we verder gelopen naar Myer (een soort bijenkorf) om daar de kerstvoorstelling te bekijken, die daar was opgebouwd. We hebben de ochtend afgesloten met een heerlijke chocolade wafel. ’s Middags werd Tiffany alweer opgehaald door haar familie. Lang hoefden we elkaar niet te missen want op woensdag zat ik alweer in de trein naar Metung. Ik ging kerst namelijk vieren bij de familie van Tiff, ik had er heel veel zin in. In Australië kennen ze alleen eerste kerstdag en dat wordt dan ook heel groot gevierd. Kerstavond hebben wij dus ook niet echt iets gedaan. De kinderen lagen die avond vroeg in bed omdat ze super zenuwachtig waren voor de volgende morgen of de Kerstman langs zou zijn geweest. Rond 7.30 am. zijn we naar boven gegaan om samen met de kinderen de cadeautjes uit te pakken. Ook ik had echt hele leuke cadeautjes gekregen! Rond 1.00 pm. kwam de familie, die bestond uit een aantal ooms, tantes, neven, nichten en aanhang. Een heel erg leuk gezelschap. We begonnen met een vis buffet (oesters, gamba’s, kreeft en de lekkerste zalmbonbon die ik ooit heb gehad) en veel champagne. Als hoofdgerecht waren er allerlei soorten vlees, aardappelen en salades. Het dessert bestond voornamelijk uit chocolade en andere lekkere dingen waarvan ik niet meer weet wat het was. Omdat wij het ook een klein beetje Hollands wilden maken hadden wij oliebollen gebakken (die na 5 min. al op waren omdat iedereen ze super lekker vond). De rest van de middag hebben we in het zwembad doorgebracht. ’s Avonds hebben we een cadeauspel gespeeld wat een nicht had bedacht. Iedereen moest een nummer pakken. Nummer 1 pakt een cadeau en pakt het uit, nummer twee doet dat ook, wanneer die persoon vond dat het cadeau van nummer 1 leuker was mocht die daarmee ruilen, nummer 3 mocht dan weer met 1 of 2 ruilen en zo ging dat tot nummer 21. Gelukkig hadden Tiff en ik allebei een redelijk hoog nummer en hebben we allebei een cadeau kunnen bemachtigen wat we heel leuk vonden. We hebben de avond afgesloten met goede wijn en nog lekkere hapjes. De volgende dag was boxing day wat betekende dat mijn gastfamilie me zou komen ophalen voor vakantie. Twee uur later dan afgesproken kon ik instappen in de auto om vervolgens 4 uur lang tussen twee veel te grote kinderstoelen te zitten. We gingen naar Merimbula, de plaatst waar Karen (hostmom) is opgegroeid. Het was een super mooie plaats met een helder blauwe zee, mooie stranden en een oesterfarm. Je zou dus denken, dat was vast een super leuke vakantie. Helaas kan ik dat niet zeggen. In de vijf dagen dat ik daar ben geweest zijn we twee ochtenden naar het strand geweest, heb ik 1 wandeling met de familie gemaakt, zelf nog 2 en hebben we de rest van de tijd thuis gezeten. 1 Avond moest ik oppassen omdat Karen en Chris uiteten gingen (een beetje jammer dat ze toen waren vergeten dat ik ook moest eten en er dus niks was). De laatste avond zijn we gaan bbq’en bij vrienden van Karen. Ik kreeg toen de vraag of wij dat in Nederland ook doen, soms denk ik echt dat de mensen hier denken dat Nederland een onderontwikkeld land is met de rare vragen die ze me steeds stellen. Onder het eten zagen we een kangoeroe voorbij hoppen wat mijn dag natuurlijk weer goed maakteJ Op oudejaarsdag had ik ’s ochtends de bus naar Tiff. Na 4,5 uur in de bus te hebben gezeten stonden Tiff en de kids me op te wachten om naar de film te gaan. ’s Avonds gingen we eten bij de Yachtclub, vooral ik vond dat erg leuk omdat ik er nog nooit was geweest. Het eten was echt super lekker en Tiff en ik hebben heerlijk zitten kletsen. Om 9.00 pm. was er kindervuurwerk op zee, we zijn met de twee jongens hiernaar gaan kijken. Rond half 11 was de Yachtclub gesloten en zijn we met het gezin en James op de boot gegaan. Tiff en ik hadden voor versieringen, oliebollen en andere hapjes gezorgd en de ouders voor champagne. We hebben eerst een uurtje rond gevaren en zijn daarna naar vrienden van Richard en Felicity gegaan. Om 12.00 pm. hebben we vanuit de boot het vuurwerk bekeken en geproost op het nieuwe jaar. Daarna zijn we nog naar de plaatselijke pub geweest om bier te gaan drinken en te feesten. Ondanks dat we dit feest niet met alle vriendinnen konden vieren was het een zeer geslaagde avond en super leuk om Oud en Nieuw een keer op een hele andere manier te vieren. De volgende ochtend werden we weer bij de boot verwacht om met familie mee te doen aan de Nieuwjaars traditie. Dit hield in dat we op zee andere boten gingen zoeken om ze vervolgens te bekogelen met waterballonnen en waterpistolen. In de eerste instantie vonden we dit een beetje vreemd, maar daarna was het toch wel heel leuk! ’s Middags zijn we met de kids naar de Nieuwjaars borrel geweest op de Yachtclub waar weer heerlijk eten was en konden de kinderen zich laten schminken en op een springkussen. Daarna had ik nog twee dagen bij Tiff, helaas was het niet zo’n mooi weer en hebben we dus vooral binnen gezeten en films gekeken. Op zondag heeft mijn familie mij weer opgehaald (dit keer maar een uur te laat) en begon mijn werkdag weer op maandag. Omdat ik het thuiszitten na een werkdag helemaal zat was, had ik besloten om een abonnement op de sportschool te nemen. De goedkoopste (€70 per maand) sportschool in de buurt is echter 25 min. lopen waardoor ik een fiets moest kopen. Gelukkig had ik snel een bouwpakket van een fiets kunnen kopen en kon ik dus die week erop beginnen met sporten. De fiets moest ik wel nog zelf in elkaar zetten. Omdat Chris net zo handig is als papa, heb ik dat zelf maar gedaan haha. Helaas heb ik wel de handrem meteen kapot gemaakt, maar goed er zit ook een terugtrap rem opJ Het is (vind ik zelf) een mooie beach cruiser geworden (misschien had ik beter voor de mountainbike kunnen gaan aangezien het hier nog heuvelachtiger is dan Maastricht), maar ja zo eigenwijs als ik ben, koos ik toch voor een ‘mooie’ fiets. Ik heb die week al een beetje in de omgeving gefietst om alvast mijn bovenbenen te laten wennen. De week met de meisjes is goed verlopen, we hebben lekker gespeeld, zijn naar het park geweest en hebben milkshakes en baby chino’s gedronken. Op donderdag is Jenny met haar twee kinderen naar Sandringham gekomen. In het begin vonden (vooral mijn meisjes) het lastig om samen te spelen, maar toen ze weer vertrokken zei Sadie dat ze haar nieuwe vrienden al miste (schatje is het soms). Voor die vrijdag had Karen kaartjes gekocht voor The Wind in the Willow voor de kinderen en mij. Haar vriendinnen gingen ook met de kinderen, dus dat zou gezellig worden, voor de kinderen dan. Het was een voorstelling in het park, ik had er niet veel van verwacht maar het was toch best leuk. Rond lunchtijd had ik met Chris afgesproken om te lunchen en zou hij de meiden zijn kantoor laten zien. Helaas was ik verdwaald in het park en heb ik zo’n 5 km omgelopen met een dubbele kinderenwagen en twee slapende kinderen in 28 graden. Ik was dus helemaal kapot toen ik eindelijk op de juiste bestemming was. Toen Chris weer aan het werk moest belde Karen op dat ze in de stad was en dat we dus met haar mee naar huis konden rijden en ik niet met de meiden met de trein hoefde. Die avond zijn we met het gezin en vrienden wezen uiteten. Op zaterdag had ik niks te doen en ben ik zelf maar de stad in gegaan om een beetje te shoppen. Op zondag ben ik met de familie mee geweest naar de paardenraces in Mornington. Ook hier waren weer de vrienden bij en was het voor hun dus weer een gezellige boel. Ik doe erg mijn best om mee te praten, maar helaas geven ze mij niet echt aandacht en heb ik dus vooral in mijn eentje op een kleedje naar de paarden gekeken. Al met al was het best een leuke dag, vooral om zo’n paardenrace mee te maken in Australië. Op maandag begon de zomercursus van Sadie haar zwemlessen. Dat hield in dat ik 4 dagen haar, samen met Celia, naar de zwemles moest brengen. Op zich niet heel erg, alleen is die zwemles bij mijn sportschool en moest ik dus een half uur een dubbele kinderwagen bergop duwen. Dit heb ik zeker gevoeld in mijn benen haha. Het was verder die week erg warm en heb ik dus de meeste tijd met de meiden doorgebracht in de tuin met een opblaasbadje. Op die maandag ben ik ook begonnen met sporten. De sportschool is eigenlijk hetzelfde als alle andere sportscholen maar dan iets luxer. Het is allemaal heel mooi opgezet, hele grote kleedkamers met aparte douches, lokkers, een sauna, föhns, stijltangen en voor degene die na het sporten nog ergens heen moeten een strijkplank met een strijkijzer. Ik vind het dan ook heerlijk, om na een drukke dag, een uurtje te sporten en te relaxen. Afgelopen weekend ben ik op zaterdag met Marieke en Jenny de stad in geweest om bij te kletsen, te shoppen, te eten en te drinken. Op zondag ben ik met Jenny naar Brighton beach geweest en hebben we de dag afgesloten met lekkere fish and chips. Komend weekend komt Tiffany weer naar Melbourne omdat we zondag naar Australian Open gaan. Wat we hier gaan meemaken zal ik de volgende keer in mijn blog vertellen. Hopelijk vonden jullie het weer leuk om te lezen! Iedereen heel erg bedankt voor alle leuke kaarten, mijn kast hangt al aardig vol. Super om elke dag wakker te worden en al die leuke foto’s en kaarten van iedereen te zienJ

Tot facetime, skype of whatsapp xxx

Reacties

Reacties

Monique Domsdorf

Erg leuk weer jouw verhaal en goed om te lezen dat je ook nu en dan nog aan je eigen plezier toekomt! Veel plezier en geniet ervan.

liefs, Monique

Jeanne Lingg

Hallo Virginie,

Het is fijn om weer van je te horen en je verhaal te lezen,
en mee te genieten van de leuke momenten!! Geniet er maar goed van en veel plezier!!

lieve groetjes Tante Jeanne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active