virginiedomsdorf.reismee.nl

Bye Melbourne, op naar een nieuw avontuur!

Hoi allemaal,

6 maanden zijn voorbij! Dat betekend dat ik afscheid moet gaan nemen van mijn super lieve meisjes en het volgende avontuur gaat beginnen.

Ik zal jullie nog eerst vertellen waarmee ik me de afgelopen maanden nog heb vermaakt. Om te beginnen zijn Marieke, Tiffany en ik naar The Great Ocean Road geweest. Op zaterdag 0m half 8 in de ochtend zijn we de bus in gestapt (vol met Aziaten) om een dag naar the Great Ocean Road te gaan. We hebben een prachtige route gereden en natuurlijk de twaalf apostelen gezien, erg indrukwekkend. Op zondag hebben we ons vermaakt in het Melbourne museum en hebben we de dag afgesloten met een bbq langs de Yarra river. Voor het weekend daarna stond een weekend met de familie naar Lorne op de planning. De hele auto volgestouwd konden we op vrijdagochtend vertrekken. Na 3 of 4 uur gereden te hebben (geen idee hoelang precies want ik sliep) kwamen we aan op de bestemming. We gingen lunchen op een plek waar de cacatua’s ons eten kwamen stelen, erg grappig om meegemaakt te hebben. Het was een mooi plaatsje met gezellige restaurantjes en winkeltjes. We hebben in die dagen veel gewandeld langs het strand, door bossen en een klein tochtje gemaakt naar een watervalletje. Op maandagavond heb ik me nog bij Tiffany en Marieke aangesloten op het Moomba festival in de stad (een hele grote soort van kermis) waar we hebben genoten van de silent disco en het vuurwerk. Ondertussen was de stad omgetoverd in een grote racebaan en een hoop reclame want het weekend daarna waren de Formule 1 races. Natuurlijk wilde wij Max aanmoedigen dus hadden we een ticket gekocht voor de zondag. Het was die zondag een prachtige, zonnige dag wat erg fijn was. We zijn eerst het terrein gaan verkennen en hadden een goede plek uitgezocht om de race te kijken. Na de race mochten op de baan lopen waardoor we de startnummers konden zien en het rubber van de banden konden oprapen. Door de super gave sfeer, het mooie weer en de helaas iets minder goede races van Max hebben we een hele leuke dag gehad. Het laatste weekend van maart was het Pasen, de kinderen waren hier al dagen super enthousiast over want de easter bunny zou komen. Op die zaterdag ben ik met de familie een dagje naar Sorrento geweest en hebben we het Point Nepean National Park bezocht en een kijkje genomen bij het Quarantine Station (helaas zijn deze foto’s allemaal weg omdat ik zo dom ben geweest om mijn telefoon in de wc te laten vallen), het was erg indrukwekkend. Op zondag was het eindelijk Pasen en waren de kinderen al vroeg uit bed om met hun chocolade paashazen te ontbijten en cadeautjes uit te pakken (het schijnt bij mijn gezin normaal te zijn dat de kinderen dan cadeautjes krijgen). Er kwamen die middag vrienden voor een uitgebreide lunch en Marieke kwam voor mij. Omdat ik zo van koken houd mochten Marieke en ik het voorgerecht maken en had ik al een langevingertaart voor dessert gemaakt. Het was een erg gezellige dag. Met Pasen begon ook de vakantie van de meisjes. Playhouse ging nog wel een weekje door en Sadie mocht daarom gezellig met Celia mee gaan spelen. Op donderdag heb ik ze altijd allebei en omdat alle scholen vakantie hadden zijn we met vriendinnen en alle kinderen naar de ZOO geweest. Het was een beetje chaos met zoveel kids maar toch wel erg leuk en gezellig om alle kinderen van elkaar te leren kennen. In dat weekend daarna heb ik een weekend bij Tiffany geslapen omdat er vrienden overkwamen en ze mijn slaapkamer nodig hadden. Natuurlijk hebben we hier gebruik van gemaakt en zijn we zaterdag avond flink wezen stappen. De Irish pub in capelstreet was vanaf nu onze favoriete kroeg. Een live bandje met oude en nieuwe nummers, fantastisch. Op zondag was het de laatste dag van Jenny en moesten we voor het eerst afscheid gaan nemen. We hebben een heerlijke lunch gehad en lekker gekletst. Een paar dagen later was het alweer 6 april en dat betekende dat we Jarig waren. De kinderen waren al dagen aan het stuiteren want het zou een speciale dag worden. Om 7 uur in de ochtend stonden de meisjes al aan mijn deur te kloppen om me te feliciteren, super schattig. Ik heb een hele mooie zilveren armband met een koala hangertje gekregen van ze en van de ouders een golden bioscoop bon, wat inhield dat je hele grote, chille ligstoelen hebt en een hapje en drankje worden bezorgd om van de film te genieten. Die dag zijn we met vriendinnen naar Sealife geweest met alle kids, iets wat iedereen leuk vond. Na sealife zijn we nog gebakjes gaan eten en daarna naar huis want Tiffany ging uiteten voor haar verjaardag en ik had pizza avond met mijn familie. We hadden champagne, zelfgemaakte pizza’s en een super lekkere chocolade taart als toetje. Om de dag in stijl af te sluiten zijn Tiffany en ik nog een biertje gaan drinken in een kroeg. Het was bijzonder en erg leuk om hier jarig te zijn. Natuurlijk kwamen in die week(en) ook alle kaarten vanuit Nederland binnen, echt heel erg bedankt daarvoor want daardoor voelde ik me extra jarig. Op zaterdagavond hebben we onze verjaardag nog met vriendinnen gevierd. We zijn eerst hamburgers gaan eten en hebben een kijkje genomen in een super chique club (waar we die week daarvoor geweigerd werden omdat we sneakers aan hadden). Omdat onze voorkeur toch naar een kroeg ging met live band hebben we de rest van de nacht doorgebracht in the Irish pub. Op zondag hadden we weer een afscheidslunch, deze keer van Nora. Na de lunch zijn Lisa, Marieke en ik op het Eureka Skydeck geweest. Een super mooi uitzicht over de hele stad van zo hoog. Het speciale aan dat skydeck is dat er een glazen box is waar je in kunt staan zodat je ook de grond van zo hoog kan zien, hier kreeg ik toch wel een beetje klamme handjes haha. ’s Avonds zijn Marieke, Lisa, Tiffany en ik naar de bioscoop geweest met onze golden tickets, erg leuk om zo luxe naar de bios te gaan. De weken gaan overigens gewoon normaal en doen we vooral veel leuke dingen en geniet ik van en met de meisjes. Daarna was het laatste weekend van Marieke en Lisa aangebroken. Op zaterdag hebben we vooral een beetje rondgehangen in de stad en hebben we de graffiti straten van Melbourne bekeken. ’s Avonds was er een afscheidsfeestje bij Marieke thuis. We hebben heerlijk ingedronken met (veel te dure) champagne en hebben de avond/nacht weer in de Irish pub doorgebracht. Op zondag werden we door Tiffany’s hostdad en vrienden meegenomen naar een echte Foody wedstrijd van de Kangaroos. Iedereen was blauw wit gekleed en geschminkt. Met een biertje hebben we genoten van de wedstrijd, we hadden hele goede plekken dus de sfeer was optimaal. Toen ze ook nog hadden gewonnen barste er een feest los, wat erg leuk was om mee te maken. Nadat er weer een werkweek voorbij was hadden we kaartjes voor een full Moon party op vrijdagavond. Op zaterdagavond was er een koningsfeest georganiseerd door een groep Nederlanders. Omdat carnaval een klein beetje tegenviel destijds hadden we geen hoge verwachtingen. Eenmaal binnen bleek dat het een goed georganiseerd feest was. De hele zaal hing vol oranje slingers en ballonnen, er stonden vazen met tulpen en was een dj die alleen maar Nederlandse nummers draaien. Met een biertje en een bitterbal in onze handen hebben we dus genoten van deze avond. Tiffany’s gastgezin was er ook blij mee want we hadden nog een mooie bos tulpen en een ballon mee naar huis genomen. Tussendoor zijn we nog een keer op een woensdagavond naar de Queen victoria market geweest. Het is eigenlijk een markt met een hele hoop troep en souvenirs (Opa zou dit fantastisch hebben gevonden) en waar op woensdagavonden in de zomer een hele hoop kraampjes staan met eten en drinken, erg gezellig dus. Ook de Spice market hebben we nog een paar keer op donderdagavond bezocht (het is een club en geen markt zoals Tiffany dacht). Hier kan je heel chill voor $10 dollar 5 drankjes drinken. Het eerste weekend van mei kwam eraan en dat betekende dat we gingen verhuizen. Al een paar weken stond het huis bomvol verhuisdozen dus ik was blij dat we eindelijk gingen. We zijn naar een paar straten verderop verhuisd, het is een groter maar niet echt mooier huis. Er is wel een zwembad in de tuin maar daar heb ik helaas niks meer aan. Het plan is om een deel van het huis neer te halen en het groter terug te bouwen met een extra verdieping, bijna alle huizen zijn bungalows hier. Het zal dus vast wel erg mooi gaan worden. Op die vrijdagavond hebben we pizza en bier avond gehad in het lege huis met vrienden van Karen en Chris en Tiffany. De volgende dag zijn Tiffany en ik met de meisjes naar het luna park in st. Kilda geweest zodat de verhuizing soepel zou verlopen. Het was een leuke dag en de meisjes hebben volop genoten. Op zondag zijn Tiffany en ik nog voor de laatste keer sushi wezen eten en naar de bioscoop geweest. Toen was de allerlaatste week aangebroken. Deze week zou de nieuwe au pair komen dus helemaal normaal was het niet meer. Op maandag zou ik mijn laatste ballet les hebben, maar doordat de auto van de lerares kapot was ging dat helaas niet door. Op dinsdagavond kwam de nieuwe au pair aan, Tamsin uit Engeland. Het hele huis was netjes, haar kamer was klaargemaakt en de tekeningen van de kinderen lagen klaar zodat ze zich meteen thuis zou voelen. Het is een erg aardig meisje en gaat ook leuk met de kinderen om. Het betekende helaas wel dat ik de rest van de week op een luchtbed op de grond bij de meisjes in de kamer heb geslapen (alvast geoefend voordat het echte kamperen gaat beginnen). Heel erg vind ik het niet want nu kruipt Celia fijn elke nacht bij mij in bed om te knuffelen. Ik heb ondertussen mijn laatste werkdag erop zitten. Zo dadelijk komen de vrienden nog voor fish and chips Friday. Morgen ga ik nog een dagje met de familie naar een winery om mijn laatste dag goed af te sluiten. ’s Nachts brengt Tiffany’s hostdad ons naar het vliegveld zodat we op 8 mei om 6 uur onze vlucht hebben naar Auckland waar het tweede deel van het avontuur beginnen. Als eerste gaan we naar Nieuw Zeeland samen met Eveline en Lisa. We blijven twee weken op Noord NZ en twee weken op Zuid NZ. Op 6 juni vliegen we naar Sydney om vervolgens in 5 weken van daar naar Cairns te reizen. 10 juli vliegen Tiffany en ik door naar Kuala Lumpur om onze laatste 3,5 week daar te reizen. Op 4 augustus gaat onze vlucht om op 5 augustus weer in Nederlandse bodem te landen.

Het was een beetje een impulsieve actie om naar Australië te vertrekken en als een au pair te gaan werken. Nu achteraf kan ik zeggen dat het de beste keuze is geweest die ik ooit heb gemaakt. Ik heb echt enorm genoten van mijn tijd in Melbourne en ga de familie en vooral de meisjes heel erg missen.

Tot snel allemaal xxx

Reacties

Reacties

renate

Leuk verslag, geniet er samen nog van. Liefs

Tante Jeanne

Super mooi verhaal, wat leuk wat jullie allemaal meemaken. Nu genieten van de reis die jullie gaan maken.Ben heel benieuwd naar de verhalen en foto's. heel veel plezier en een goede reis!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active