virginiedomsdorf.reismee.nl

Over de helft!

HoiHoi allemaal,

Mijn laatste verhaal is alweer meer dan maand geleden en daarom vond ik het weer tijd om een nieuwe te gaan schrijven. Maart is aangebroken en daarmee ben ik al over de helft van mijn werkperiode, over een week zitten er zelfs al vier maanden op. Het gaat nog steeds goed met mij en ik heb alweer veel leuke dingen meegemaakt. Het eerste weekend na mijn verhaal is Tiffany naar mij gekomen. We zijn op zaterdag samen sushi wezen eten en gaan stappen. Heel laat konden we het niet maken omdat we de volgende dag naar Australian Open gingen. Het was erg leuk om samen een aantal biertjes te drinken en te dansen bij een live band. Op zondag zijn we samen met Marieke en Jenny naar Australian Open geweest. Omdat we alle vier geen verstand hadden van tennis en dus ook nog nooit naar zoiets waren geweest wisten we niet goed wat we konden verwachten. Op het terrein aangekomen bleek het super groot en indrukwekkend te zijn, het zal je niks verbazen dat Tiffany en ik, Jenny en Marieke meteen kwijt waren nadat we iets in een kluisje moesten leggen. Nadat we elkaar hadden teruggevonden zijn we eerst het terrein gaan verkennen en hebben we bij de buitenbanen een beetje tennis gekeken om de spelregels te leren. Nadat we die onder de knie hadden zijn we een stadion in gegaan om daar wat grotere wedstrijden te zien (ofja dat denken we haha). We hebben de dag uiteindelijk afgesloten met een lekker etentje in de stad. Op die dinsdag daarna was het Australian day. Er zou een leuke parade zijn in de stad waar Jenny en ik wilde gaan kijken. Vanwege mijn geweldige research naar de tijden daarvan kwamen we aan in de stad toen het net was afgelopen, een beetje jammer. Gelukkig was er in de stad een Australian Open festival waar de hele dag wedstrijden werden uitgezonden en je daarvan kon genieten met een hapje (een hamburger van ijs en chocolade) en een drankje. Zo hebben we ons dus toch nog vermaakt die dag. Bij dat festival werden die dag opnames gemaakt voor My Kitchen Rules Australia. Als big fan van vrijwel alle kookprogramma’s wilde ik hier natuurlijk een kijkje gaan nemen. Twee stellen die nu in de race zitten hebben voor een goed doel worstjes gebakken, niet heel speciaal maar toch leuk om gezien te hebben. Toen Jenny en ik daar naar aan het kijken waren kwam er ineens een mega camera op ons af, omdat ik het niet doorhad en Jenny wel stond ik daar alleen haha. De camera man wilde ons echter allebei filmen dus moest Jenny terug komen. Stom dat mensen zijn, stonden er, waarschijnlijk chinezen, achter ons naar de camera te zwaaien omdat ze dachten dat wij bekend waren. De rest van de week is prima verlopen met de meisjes, niks speciaals gedaan volgens mij want ik kan me er niks van herinneren haha. Die zondag daarna kwam Tiffany terug uit Tasmanië, gelukkig mocht ze blijven want Lisa, Marieke en ik hadden een dagje Melbourne ZOO gepland. Helaas was de ZOO niet zo groot als we hadden verwacht en waren we er na een paar uur alweer uitgekeken. Omdat Tiffany eigenlijk maar heel af en toe naar Melbourne kon komen wilde we die dag zoveel mogelijk doen. Na de ZOO zijn we dus naar de Queen Victoria Markt geweest, daarna door na het Australian Open festival waar hun nog konden genieten van een broodje Hamburger en hebben we de dag afgesloten met een film in de Crown bioscoop (dat is de grootste en mooiste bioscoop van Melbourne). Op maandag was de eerste balletles van de meisjes. Tiffany was er nog en kon mij hiermee dus mooi helpen. De meisjes waren allebei super enthousiast en stonden te springen om te gaan. Sadie had als eerste balletles, het was echt super schattig om al die kleine meisjes in hun roze balletpakjes te zien dansen. Daarna was het Celia’s beurt, helaas voor mij bleek dat zij niet zelf balletles heeft maar een moeder/dochter balletles, dat betekend dus dat ik elke maandag samen met haar sta te dansen. De eerste les was ik er niet zo blij mee, maar nu is het toch wel erg leuk om te zien en te doen, zoooo schattig. Erg grappig is dus dat het echt op moeder/dochter gericht is en de juf dus ook zo nu en dan zegt ‘give your mommy a big hug’, waarmee Celia dus in de war raakt en telkens weer twijfelt of ze mij nu een knuffel moet geven of zichzelf moet knuffelen. Gelukkig ben ik niet de enige au pair en heeft nog een meisje hier dus last van. Ook was die week Kindergarten en Play house weer begonnen. Op dinsdag, woensdag ochtend en vrijdag gaat Sadie naar Kinder en Celia gaat op dinsdag- en vrijdagochtend naar Play house. Sinds deze week kan ik bij kinder vertrekken zonder dat Sadie huilt, gelukkig maar want het is echt heel zielig om zo’n meisje zo te zien huilen. Bij Celia gaat het helaas nog niet zo goed, hopelijk komt dat snel. Het is trouwens zo leuk dat als ik ze dan weer ophaal dat ze dan met een mega smile en grote ogen op me af komen rennen omdat ze zo blij zijn om me weer te zien, dat zal ik straks echt gaan missen. Het weekend van carnaval was een beetje spannend, vooral voor Tiffany maar toch ook wel voor mij omdat ik haar ook zo snel mogelijk in Melbourne wilde hebben. Op zaterdagavond was er voor de dutchies in Melbourne een carnavalsfeestje georganiseerd. Omdat we bijna allemaal Brabanders zijn hebbe, we verkleedkleren gekocht en zijn we daar naartoe geweest. We zijn de avond begonnen met een barbecue naast de Yarra river, er zijn hier bij stranden en parken openbare barbecues waar iedereen gebruik van kan maken, super leuk. Nadat de wodka op was zijn we richting het feestje gegaan. Toen we binnen kwamen waren er maar een paar mensen en die zaten aan tafels (te Hollands dus). Gelukkig was er voldoende Bavaria bier aanwezig en hebben we hier snel verandering in kunnen brengen. Het was uiteindelijk toch een hele leuke avond geworden, ik heb zelfs nog een haring gegetenJ. Op zondagochtend kwam Tiffany gelukkig naar mij, voor hoelang wisten we niet, maar ze mocht in ieder geval zo lang bij mij slapen als nodig was. Gelukkig hadden we die zelfde dag nog een afspraak met een mogelijk nieuw gezin. Omdat het voor haar toch wel spannend was zijn we samen naar het gezin gegaan om te kijken of het iets zou zijn. Het bleek echt een super leuk gezin te zijn, zowel de familie als Tiffany waren meteen super enthousiast over elkaar. De volgende dag kon Tiffany al beginnen, dat was natuurlijk geweldig nieuws omdat ze dan nog maar 10 minuten van mij af zou wonen. Natuurlijk hebben we dit met een lekker etentje gevierd in de stad! De volgende dag zijn Tiffany en ik met Sadie en Celia naar een groot winkelcentrum geweest om ‘echte’ ballet kleren voor ze te kopen. Toen ze ook nog een milkshake en een M&M koekje kregen kon hun dag niet meer stuk. ’s Avonds werd Tiffany opgehaald door haar nieuwe hostdad en kinderen. Sadie en Celia waren helemaal gelukkig dat ze deze keer tot morgen tegen Tiffany konden zeggen. Ze zijn dol op Tiffany en genieten ervan als Tiffany hier is. De rest van de week is weer normaal verlopen. Omdat we iets meer van de geschiedenis van Melbourne wilde leren kennen zijn we op zaterdag naar Shrine of Remembrance geweest. Dat is een gebouw wat is gebouwd voor alle mensen die in oorlogen hebben meegevochten, erg mooi en indrukwekkend om te zien. Daarna zijn we naar het James Cook huis gegaan. James Cook was een ontdekkingsreiziger die Australië heeft ontdekt. Het huis is ter nagedachte van hem vanuit Engeland naar Australië gebracht en hier in Melbourne opnieuw opgebouwd. Nadat we dat hadden gezien was het weer genoeg met de culturele dingen en hebben we de middag bij een zwembad doorgebracht. ’s Avonds zijn we met een andere Duitse au pair en vrienden naar de Yarra river gegaan om te barbecueën. Op zondag was het st. Kilda festival. Dit was een heel groot gratis festival in St. Kilda. Met het zonnetje en een hapje en een drankje hebben hier heerlijk van genoten. Bram, Renske, Tim en Renske waren hier ook, het was erg leuk om weer gezien en gesproken te hebben. Op de dinsdag daarna was de verjaardag van Lisa, om die te vieren mocht ze een aantal vriendinnen uitnodigen bij haar thuis en zouden haar gastouders voor een etentje zorgen. Omdat ik misschien geen vrij zou krijgen op mijn vrije avond was het nog even afwachten of ik er wel heen kon gaan. Gelukkig kwam mijn hostdad toch om half 8 thuis en kon ik snel met de taxi naar Lisa. Het was een super gezellige avond en we hadden heerlijk gegeten. Het was een super gezellige avond en we hadden heerlijk gegeten. Op vrijdagavond was Marieke een keer vrij en dus hadden we een goede reden om naar de bioscoop te gaan. Het plan was om op Chapelstreet naar How to be single te gaan. Super leuk een nieuwe film die net uit is, wij niet erbij nagedacht dat hier films ook uitverkocht kunnen zijn stonden we stom te kijken bij de kassa toen de man ons vertelde dat er geen tickets meer waren. Plan B moest snel gemaakt worden want we wilde die film toch wel heel graag zien. Met een taxi zijn we naar het Crown gereden waar we gelukkig nog net op tijd waren en heerlijk hebben meegelachen met alle grappen. Daarna hebben we de avond afgesloten met een drankje in de stad. Op zaterdag zijn we eerst gaan winkelen in Chadstone en hebben we onze super leuke rock & roll T-shirts gekocht. ’s Avonds zijn Tiffany, Lisa, Sandra, Marieke en ik naar de stad gegaan om Lisa’s verjaardag nog een keer goed te vieren. Het was die nacht White nights, wat inhield dat er van 7pm tot 7am feesten in de stad waren en gebouwen versierd waren met lampen. Toen mijn hostdad hoorde dat ik daar heen ging zei hij al ‘ow dan zie ik je morgenvroeg wel thuiskomen als ik ga golfen’, waar op ik zei ‘nee joh zo vroeg in de ochtend zullen wij het niet maken’. Niks was minder waar want het was zo leuk in de stad dat Tiffany en ik inderdaad mijn hostdad zagen vertrekken naar zijn golf toen wij in mijn bed doken. Door alle herrie in huis hebben we onze slaap op het strand ingehaald. Wederom een geslaagd weekend dus! Gelukkig vloog de week weer voorbij en stond er na 5 dagen werken weer een nieuw weekend op ons te wachten. Op zaterdag hebben Marieke, Tiffany, Lisa en ik een ritje gemaakt met de Puffing Billy (idee gejat van All You Need is Love). Je kon op de reling van de ramen zitten zodat je benen buiten de trein hingen, een erg leuk ritje met vooral een mooie omgeving. Aangekomen in Lakeside hebben we gepicknickt met uitzicht op het meer. Picknicken is hier echt heel populair, er hoeft maar een evenement of een open grasveld te zijn en Australiërs nemen een picknick mee. Een picknick hier houd eigenlijk vooral crackers met dips in haha, wel erg lekker! Voor die avond had Marieke geboekt bij een Teppanyaki restaurant want haar hostmom had vier groupon bonnen gekocht voor een heerlijk diner daar, en Tiffany en ik waren de gelukkige om mee te mogen. Het eten was echt super lekker en we hebben genoten van de show die onze kok ons gaf! Op zondag mocht Tiffany de auto mee en zijn we samen met Marieke naar Philip Island gereden. Dit eiland staat bekend om zijn pinguïn parade, hier zijn we natuurlijk ’s avonds wezen kijken. Omdat de pinguïn pas uit de zee komen als het donker is zijn we eerst naar een koala conservation geweest. Dit zijn wilde koala’s die in een beschermd bos leven. Ook hebben we hier nog wallaby’s gespot en een echidna voorbij zien lopen. Later in mijn bed kon ik dus weer op een mooi weekend terug kijken. De herfst is deze week begonnen en gek genoeg ook het mooie weer. Het is de hele week al rond de 30 graden en de voorspellingen voor de komende anderhalve week zijn hetzelfde. Hopelijk blijft het nog een maandje zo lekker warm, want dat zou betekenen dat Tiffany en ik een keer een warme verjaardag gaan hebben. Over twee maanden gaat het reizen beginnen, dus Lisa, Tiffany en ik zijn druk bezig met de planning. Vandaag is het vrijdag en moet ik oppassen op de meisjes, elke keer als ik oppas hebben we een girls night met hamburgers, chocolade en een film, de meisjes kunnen niet wachten! Morgen staat The Great Ocean Road op de planning. Hoe de girls night verloopt, hoe onze plannen uitgewerkt gaan worden voor de reis en hoe The Great Ocean Road gaat zijn kunnen jullie de volgende keer lezen!

ByeBye en tot de volgende keer!

Xxx Vir

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active